Thursday, May 13, 2010

#7 daging kiCApO

salam..

mase buat 'medical check-up' utk masuk keje skang nih.. doktor yg check tu.. kate aku kekurangan darah merah.. perlu makan lebih zat besi utk memperbykkan darah (heamoglobin).. contohnye cam daging merah, hati ayam dan sewaktu dgnnye..

jadi aku cube seimbangkan makanan aku.. dan pastikan setiap minggu aku mengambil 1-3 hidangan daging.. tp kadang2 semiggu skali je.. yg lain ikan.. ayam kurang sbb aku pernah gatal2 makan ayam dulu..uhuu

aku suke daging di masak ringkas cam kicap.. black pepper.. merah.. rase nye da lame x mkn daging salai gulai lemak.. wah.. sedap nyer...

mYDinNer daging kiCApO ni aku masak mase fenot datang rumah aku.. (suke la tuh aku masak utk ko).. dilengkapkan dgn sayur brokoli + cendawan dan sambal udang yg fenot beli.. :)








“Segala puji bagi Allah Tuhan yang telah memberikan kami makan dan minum,
dan yang menjadikan kami orang Islam.”









No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...