Saturday, May 8, 2010

#3 tomyam meggi

salam alaik

hari sabtu sudah.. cepat sgt mase berlalu.. sgt pantas..

oleh sbb aku rase masa itu pantas.. jadi, utk malam ni aku masak sesuatu yg pantas.. cepat, mudah dan laju, mee meggi perisa kegemaran aku iaitu mYDinNer tomyam maggi terbaik..

bagi aku.. setiap makanan yg terhidang mesti adalah sepinggan lengkap.. maksudnya.. lengkap dgn semua nutrien yg diperlukan oleh badan.. cam karbonhidrat, protien, vitamin, dan sbgnya.. mee meggi aku ni tak sah tanpa udang, sotong, sayur2, cendawan n tomato.. pastinye nyum3^^

oleh itu, jangan pandang mudah pada meggi 3 minit nih.. hee

pasal sotong.. aku teringat kedai makan kelantan kat kg baru.. cara potong sotong di kedai tu unik.. nampak cantik.. jdi aku pon try la potong cara tuh.. ok gak.. cun seyh=P

nah.. inilah hasil nye



sotong yg dipotong seperti ini sepatutnya akan bergulung setelah masak.. agak2 jadi la tuh:)




“Segala puji bagi Allah Tuhan yang telah memberikan kami makan dan minum,
dan yang menjadikan kami orang Islam.”








3 comments:

zixol said...

amboih...sodap tuh..nnt kite leh bukak restoren ..yehaaa!!

zixol said...

lagi best kan kalo ko bagi resepi..huhu bleh try

arie said...

jom2..kite bukak restoren

maleh la nk letak resepi.. klu nk pm aku..hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...