Wednesday, June 8, 2011

#43 seEfoOd friedriCE

salam..


seperti biasa, nasi semalam yang sengaja aku masak lebih jadi ramuan utama untuk menu mYDinNEr aku hari ini.. masak nasi untuk seorang makan dalam periuk nasi elektrik hadiah kak zyma kepada mak memang tak berbaloi.. pembaziran tenaga.. jadi solusinya, aku masak untuk 2 kali makan..

masak nasi mengingatkan aku pada seorang sahabat yg bertanya pada aku tentang cara mengukur air bagi memasak nasi yang cukup-cukup untuk seorang makan.. dengan selamba aku jawab.. mudah saja.. ukur menggunakan mata.. tak pasti dia percaya atau tak.. tapi seperti percaya.. hahaha.. memang lucu..

menu semalam sambal sotong.. sengaja tinggalkan sedikit untuk hari ini.. dengan 5 batang bunchis, 4 kelopak cendawan dan 2 ekor udang.. maka lengkap lah nasi goreng seefood ku..







'Segala puji bagi Allah dengan pujian sebanyak-banyaknya, sebaik-baiknya dan penuh keberkatan padanya tanpa berkesudahan, tanpa ditinggalkan, tanpa diabaikan, wahai Tuhan kami''





pertama kali dengan cintaku Nucca



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...